پيام كميته پيگيري مطالبات پرستاري استان خراسان به مناسبت اغاز انتخابات دوره ي چهارم نظام پرستاري

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 20
باردید دیروز : 65
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 85
بازدید سال : 2819
بازدید کلی : 13441

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 65
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 13441
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 26 خرداد 1395
نظرات

 

سلام بر شما

من امیرجانی هستم 

مسول کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان.گروه اعتلاف پرستاران عدالت خواه کشور 

 

همان گروهی از پرستاران بالین که بعد اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت و افزایش نجومی درآمد پزشکان، به بهانه جلوگیری از دریافت زیرمیزی، اعتراض کردند که چرا کارانه آنان یک شبه افزایش یافت به طوری که یک سونوگرافی ساده که قبلاً زیر 40 هزار تومان بود، امروز بالای صد هزار تومان هزینه دارد و از یک مرد و زن بیمار روستایی گرفته تا پول دار شهری اگر می خواهد از رنج بیماری خود را برهاند باید هستی خود را بفروشد تا این دوستان را راضی کند تا شاید جان خود را از مرگ برهانند. یعنی تجارت به قیمت جان انسان،

ولی درمقابل قانون مصوب مجلس در مورد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هشت سال است که در بایگانی وزارت پزشکان خاک می خورد و نه وزیر پاسخگو هست و نه مجلس و نه بیمه ها .

 

این بود داستان آغاز حرکت بیداری پرستاری دراین حدود یک سال گذشته؛

 

دوستان من در آن ابتدا بحث انتخاباتی نبود و همه ما درد مشترک داشتیم که باید با حقوق کارگری و اضافه کار بین سه تا پنج هزارتومان مانند یک کارگر ساده در روستا که ساعت چهار هزار تومان برای درو گندم پول می گیرد ،

یک شیفت کاری ما نیز 18 هزار تومان، و با 10 درصد کسر مالیات 15 هزار تومان دست مارا می گرفت ، پول یک پیتزای فرزند دوستان مسند نشین در پارتی های دوستان

 

این عامل حرکت ما بود ،

ما پرستاران بالین کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان در این قریب یک سال حرکت خود کارهای زیادی کردیم که سرفصل تلاش یک ساله ما بطور مفصل در دروبلاگ پرستاران عدالت خواه به آدرس :

 

http://parastaranekhorasan.loxblog.com

 

بطور مستند با شرح کامل و تصویر نامه ها و عکس های دو تجمع 23 اذر و سوم اسفند و نامه به رییس جمهور مطالعه کنید.

 

دوستان من ما در این یک سال فعالیت های زیر را داشته ایم:

 

اول : برگزاری تجمع باشکوه 23 آذر در مقابل ساختمان قریشی ، که بنده و اعضای گروهم 736 پرستار در آنجا جمع کردیم و سخنرانی جامع و زیبایی خوانده شد و بیانیه ای هم در حضور جمع قرایت شد.

 

اما دوستان این تجمع تنها حاصل آن بیداری پرستاری و حساسیت مسولین بود ،اما نتیجه ای نداشت.

 

دوم : دوباره حرکت کردیم و تصمیم گرفتیم صدای خود را به گوش رییس جمهور برسانیم قریب سه هزار پرستار که شاید بیشتر شما بخاطر دارید نامه هایی را در کاغذ های A4 امضاء کردیم و در تجمع سوم اسفند مقابل مجلس به رییس دفتر رییس جمهور تحویل شد ،

سه بار پیگیر جواب آن شدیم و در رسانه ها اعلام کردیم اما دریغ از یک توجه رییس جمهور دولت امید حتی یک اشاره کوتاه هم به دریافت نامه شما نکرد.

 

سوم : اما حرکت پرستاری آرام نشد و ما تصمیم گرفتیم با تحریم جشن های نمایشی روز پرستار که دران پرستار را فرشته سپید پوش می خوانند و ازپرستاری تنها از ارزش معنوی آن را یاد می کردند ، در یک حرکت جمعی و سراسری ، نمایش قدرت و کثرت خود را در بدنه وزارت بگوش نمایندگان مردم برسانیم و با گرفتن اف و مرخصی و هزینه ، در سوم اسفند جمعیتی بالغ بر 3000 پرستاراز سراسر کشور و حدود دویست نفر از مشهد خود را به تهران و مقابل مجلس رساندیم و اعلام کردیم :

ما خواهان اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری هستیم که قریب 8 سال از تصویب ان گذشته و هر سال اجرای آن به علت های گوناگون به تعویق می افتند ، 

گفتیم ما خواهان عدالت در پرداخت ها در بین اعضای تیم درمان هستیم که در عرف جهان آن اختلاف پرداختی بین پزشک و پرستار 3 به 1 است یعنی هر چه پزشک می گیرد پرستاران یک سوم آن را می گیرد اما در ایران این شکاف تا صد برابر است و با اجرای مرحله سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت این شکاف به حفره ای سیاه مبدل شد که هرچه بودجه و یارانه دولت در این چاه می ریزد پرمی شود.

 

نتیجه این تجمع نیز همانند قبل، دو نماینده از هییت رییسه مجلس آمدند و با ما دیدار کردند و صحبت کردند و قول دادند، اما حتی یک بار نتوانستند حتی وزیر را به مجلس بیاورند .

 

اما ما نا امید نشدیم و ادامه دادیم و ادامه دادیم تا کار به امسال کشید و بحث انتخابات نظام پرستاری پیش آمد

 

پرستاران بالین در سراسر کشور تصمیم گرفتند تا این بار نظام صنفی خود را خود مدیریت کنند یعنی :

 

" نظام پرستاری را به پرستاران برگرداندند" 

 

این شعار آنان در سراسر کشور شد و با شدت و حرارت در سراسر کشور به حرکت درآمدند و با تشکیل اعتلاف بزرگی شعار عدالت خواهی در بین تیم درمان را برای خود انتخاب کردند و خود را 

 

"پرستاران عدالت خواه کشور"  

 

نامیدند ، با شور حرارت تبلیغ کردند و در انتخابات شرکت کردن اما پیشکسوت پرستاران عدالت خواه جناب شریفی مقدم و برخی از فعالین آنان رد صلاحیت شدند و از کاروان عدالت خواهان کنار گذاشته شدند اما باز هم آنان ناامید نشدند ادامه دادند تا به امروز که کار به انتخاب شما رسید .

 

دوستان امیرجانی 

شما در این انتخابات پرستاری سه وظیفه دارید: 

 

1: حضور فعال در انتخابات ، من نمی گویم به که رای دهید ولی می گویم حتما رای دهید زیرا لایه های قدرت در سطوح بالای وزارت که اکثر آنان پزشک و برخی نیز متاسفانه از جنس خود ما هستند بشدت در حال رصد کردن حرکت شما هستند، اگر شما بی تفاوت باشید و با همان تعداد کم در انتخابات شرکت کنید مطمین باشید تفاوتی نمی کند چه کسی رای بیاورد ، هرکه بیاید و هرچه بگوید وزارت می گوید:

شما نماینده چند درصد از پرستاران هستید که چنین توفنده و کوبنده حرف می زنید ؟ ببینید همه پرستاران ساکت و راضی هستند و با درد و رنج همانند یک کارگر کار می کنند و دم بر نمی آورند.

 

پس پیام من این است که حتما با حداکثر قدرت شرکت کنید و در این سه روز هر کدام از شما یک امیرجانی باشید وهمکاران خود را تشویق کنید تا در انتخابات شرکت کنند.

 

2: دوستان دقت کنند در برگه های رای نام نه نفر را از هر اعتلافی مایل اند بطور کامل بنویسند، تنها کسانی را که می شناسند را ننویسند ، زیرا در این صورت اگر شما نام شش پرستار و دو بهیار و یک بیهوشی را برگه ی رای ننویسید قطعا از کاندید رقیب ان اعتلاف جایگزین آنان خواهد شد و در این صورت جمعی تشکیل خواهد شد که باید تا پایان این دوره بعد درگیر اختلاف نظر و بحث شده و رای شما ثمره ی مفید نخواهد داشت ، پس هر اعتلافی را انتخاب کردید افراد آن را کامل بنویسید.

 

3 : برای رای دادن تنها داشتن کارت نظام پرستاری کافی است و اگر گم کردید و یا نگرفتید در این دوروز باقی مانده فرصت ویژه ای دارید که کارت خود را مثل گذرنامه بیست و چهار ساعته از نظام پرستاری مشهد واقع در خیابان دانشگاه مقابل ساختمان قریشی(محل برگزاری تجمع 23 ) دریافت کنید.

 

4: حوزه های رای گیری در مشهد : بیمارستان های امام رضا، قایم .ابن سینا .فارابی. رضوی. امدادی .و هاشمی نژاد و یک جای دیگر و نیز دو صندوق سیار برای سایر بیمارستان ها است .

 

همکاران پنج شهر سرخس و درگز و چناران و فریمان و کلات نیز همراه ما خواهند بود و اگر در این شهر ها همکارانی را دارید و می شناسید حتما با یک تلفن آنان را با خود همراه کنید.

 

5: من دو خواهش از پرستاران شیفت شب پنج شنبه و جمعه شب و نیز یک خواهش از پرستاران اف در روز جمعه 29 خرداد دارم.

 

دوستان شبکار پنج شنبه می دانم ماه رمضان است و خستگی شیفت شب دارید اما برای اعتلای حرفه پرستاری و به یاد شیفت های کارگری خود جمعه صبح را تامل کنید و خود را به پای اولین صندوق رای برسانید و رای دهید و سپس با خیال راحت استراحت کنید که اگر چنین نکنید شما با دست خود اختیار خود را به دیگران دادید و دیگر وقتی جمعیت 736 نفره شما را صد نفر دیدند گلایه نکنید.

 

همکاران جمعه شب نیز به امید آخر وقت نباشید و زمان انتخابات متغیر است و اگر مدتی طولانی کسی پای صندوق نیاید معنی آن پایان انتخابات است فکر ترافیک و فاصله ی بین محل کار و صندوق هم باشید بین روز رای دهید.

 

و اما آخرین گروه پرستاران کسانی هستند که جمعه را اف اند این دوستان باید برای حرفه خود و نمایش قدرت حضور خود پای صندوق های رای بیایند و حتما بیایند.

 

واما نکته آخر:

 

همین الان خانم ها بلند شوند و کارت نظام خود را پیدا کنند و در کیف خود بزارند و آقایان نیز کارت خود را پیدا کرده و کنار کارت عابر بانک خود در جیب خود قرار دهند.

 

ازهمه شما متشکرم 

مهدی امیرجانی مروی

مسول کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان

و اعتلاف پرستاران عدالت خواه مشهد

 

اسامی کاندید اعتلاف سراسری پرستاران عدالت خواه کشور و مورد حمایت خانه پرستار واستاد شریفی مقدم در حوزه مشهد

 

هییت علمی :

دکتر سید رضا مظلوم

استاد محمود اصغری

 

پرستاران بالین :

مهدی امیرجانی مروی 

نسرین قاری

سیده فاطمه بحرینی

سید مصطفی ریاحی

رضا برازنده 

جواد کچویان

 

کاندید بهیاران :

سید جواد توکلی 

محمد رضا بهابادی

 

کاندید بیهوشی 

سعید حسین پور



تعداد بازدید از این مطلب: 495
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود